4 Temmuz 2011

TOKAT YETERLİ VE DENGELİ BESLENME VE HAREKETLİ YAŞAM KURULU TOPLANDI

İlimiz Yeterli ve Dengeli Beslenme ve Hareketli Yaşam Kurulu Bakanlığımız 05.05.2011 tarih ve 15320 sayılı yazılarına istinaden revize edilmiş, 29.06.2011 günü saat 14.00’da Vali Yardımcısı Hacı Mehmet KARA başkanlığında Valilik Toplantı Salonunda toplanmıştır.


Toplantıya  Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Zeynel KALLİ, Eğitim Şube Müdürü Murat ALKAN, Toplum Sağlığı Sorumlu Hekimi Y. Emre BULUT, Obezite Birim Sorumlusu Dyt. Emel ÇELİK, Bayındırlık ve İskan Müdürlüğünden Müdür Yardımcısı Mehmet ŞAHİN, İl Tarım Müdürlüğünden Müdür Yardımcısı Mustafa GÜZEL, İl Müftülüğünden Şube Müdürü Yaşar ÖZDEMİR, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Sebahattin CANSIZ, İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğünden Müdür Yardımcısı Güngör YÜCE, GOP Üniversitesi Aile Hekimliği Anabilim Dalından Dr. Ramazan TETİKÇOK katılmıştır.
Kurul üyelerine Obezite Birim Sorumlusu Diyetisyen Emel ÇELİK tarafından “Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı” ve İlimizde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir.

Sunum sonrası  obezite ile mücadele amaçlı aşağıdaki kararlar alınmıştır:

  1. İlimiz Merkez ve İlçelerindeki devlet hastanelerinde ve üniversite hastanesinde “Obezite Polikliniği”nin açılmasına (Üniversite Hastanesi, Devlet Hastaneleri),
  1. Okul kantincilerine ve pansiyondaki aşçılara yönelik “Beslenme, Obezite ve Hijyen” konulu eğitimlerin düzenlenmesine ( İl Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü)
  1. Kurumlarda ve okullardaki obezite prevalansının saptanması için gerekli çalışmaların planlanmasına ( İl Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, İlgili kurumlar),
  1. Kuran Kurslarındaki kursiyerlere yönelik eğitimlerin devam edilmesine (İl Sağlık Müdürlüğü, İl Müftülüğü),
  1. İlköğretim ve ortaöğretim öğrenci, öğretmen ve velilerine yönelik eğitimlerin planlanmasına ( İl Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü),
  1. Yıllık çalışma programının hazırlanması için ilgili kurumlarla işbirliği yapılmasına,
Alınan kararların ilgili kurum ve kuruluşlara tebliğ edilmesine,

Oy çokluğu ile karar verildi.